احمدی، حبیب؛ هاشمی، سمیه و روحانی، علی.(1388). بررسی رابطهی وسایل ارتباطی نوین با هویت جنسیتی جوانان شهر شیراز. فصلنامه علمی - پژوهشی زن و جامعه، 1(4)، 32 – 60.
ایمان، محمد تقی و حائری، فاطمه .(1391). بررسی عوامل اجتماعی، فرهنگی مرتبط با هویت جنسیتی دختران جوان: نمونه مورد مطالعه دبیرستانهای ناحیه دو شهر شیراز. فصلنامه مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان، 10(4)، 7-40.
جنکیز، ریچارد .(1381). هویت اجتماعی، ترجمه تورج یاراحمدی، تهران: نشر شیرازه. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 1996)
خواجه نوری، بیژن و پرنیان، لیلا .(1394). مطالعه رابطه جهانی شدن فرهنگی و هویت اجتماعی (مطالعه موردی، زنان شهر کرمانشاه)، جامعهشناسی کاربردی،26(1)، 65-84.
ذوالفقاری، ابوالفضل و سلطانی، لاوین .(1389). بررسی رابطه سبک زندگی با هویت قومی جوانان: مطالعه موردی شهرستان مهاباد. مجله جامعهشناسی ایران، 11(2)، 24- 50.
ربیعی، علی؛ عبدالهی ،عظیمه السادت و شیروی خوزانی، یاسر. (1394). بررسی رابطهی تلویزیونهای ماهوارهای با هویت جنسیتی دختران نوجوان شهر اصفهان. فصلنامه مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان، 13 (3)، 99-128.
رابرتسون، رونالد .(1385). جهانی شدن، تئوری اجتماعی و فرهنگ جهانی، ترجمه کمال پولادی، تهران: نشر ثالث. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 1992)
رابرتسون، رونالد. (1382). جهانی شدن، تئوری اجتماعی و فرهنگ جهانی، ترجمه کمال پولادی، تهران: نشر ثالث. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 1992)
رنجکش، جواد (.1389). جهانی شدن، مجموعه مقالات دومین همایش اقتصاد اسلامی و توسعه، مشهد مقدس، اردیبهشت، 1- 17.
ساروخانی، باقر و رفعت جاه، مریم.(1383). عوامل جامعه شناختی مؤثر در باز تعریف هویت اجتماعی زنان. مجله پژوهش زنان، 2(1)، 71-91.
سفیری، خدیجه .(1397). هویت اجتماعی زنان، پرتال امام خمینی (س)، 24/02/1397
سروش، مریم و حسینی، مریم .(1392). جهانی شدن، هویت مستقل از خانواده و سبک زندگی زنان شهری. فصلنامه زن و جامعه، 4(1)، 53-76.
طالبی، هانیه .(1395). بررسی جهانی شدن فرهنگ و هویت جنسیتی بازاندیشانه زنان مطالعهای در شهر تهران، پایاننامه کارشناسیارشد رشته جامعه شناسی، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا (س)، ایران.
علمی، محمود و علیزاده، حمیده. (1388). عوامل اجتماعی مؤثر بر هویت جنسیتی دختران دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تبریز. مجله زن و مطالعات خانواده، 1(3)، 75-90.
عنبرین، زینب (1388). بررسی رابطه میزان استفاده از اینترنت و هویت فرهنگی جوانان، پایاننامه کارشناسیارشد جامعهشناسی، دانشگاه الزهرا.
فرهمند، مهناز؛ جوهرچیان، ندا و هاتفی راد، لیدا .(1393). جهانی شدن فرهنگ و بازاندیشی تعاملات جنسی (مورد مطالعه: جوانان شهر یزد)، مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی، 5(14)، 1- 24.
گیدنز، آنتونی .(1378). راه سوم، بازسازی سوسیال دموکراسی، ترجمه منوچهر صبوری، تهران: نشر شیرازه. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 1999)
گیدنز، آنتونی. (1378). تجدد و تشخص، جامعه و هویت شخصی جدید، ترجمه ناصر موفقیان. تهران: نشر نی. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 1991)
گیدنز، آنتونی .(1385). جامعه شناسی، ترجمه منوچهر صبوری. تهران: نشر نی. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2003)
گیدنز، آنتونی .(1377). پیامدهای مدرنیته، ترجمه محسن ثلاثی. تهران: نشر مرکز. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 1990)
گیدنز، آنتونی .(1382). فراسوی چپ و راست،ترجمه محسن ثلاثی. تهران: انتشارات علمی. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 1994)
گرگی، عباس.(1385). اینترنت و هویت. فصلنامه مطالعات ملی، 1(70)، 7- 53.
گل محمدی، احمد.(1381). جهانی شدن، فرهنگ هویت، تهران: نشر نی.
گل محمدی، احمد .(1383). جهانی شدن فرهنگ، هویت، تهران: نشر نی.
گولومیرگ، سوزان و رایس، فی ووش. (1378). رشد جنسیت، ترجمه مهرناز شهرایی. تهران: انتشارات ققنوس. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 1994)
مختاری، مریم .(1388). نظریه زمینهای تصور بدن زنان: چرا زنان اقدام به جراحی زیبایی میکنند؟ مورد مطالعه، زنان تحت عمل جراحی زیبایی در شهر شیراز، پایان نامه دکتری رشته جامعهشناسی، دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز، ایران.
مرکز آمار ایران (1395). نتایج تفصیلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1394، استان ایلام، آبدانان. تهران: مرکز آمار ایران.
معتمد نژاد، کاظم (1384). وسایل ارتباط جمعی، تهران: انتشارات علامه طباطبایی.
مقدس، علی اصغر و خواجه نوری، بیژن .(1384). جهانی شدن و تغییر هویت اجتماعی زنان، فصلنامه مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان، 7(3)، 5- 32.
نیکخواه قمصری، نرگس و منصوریان راوندی، فاطمه .(1397). ابزارهای جهانی شدن و هویت جنسیتی (مورد مطالعه: شهروندان 15 تا 45 سال شهر کاشان)، فصلنامه جامعه شناسی سبک زندگی، 3(9)، 252-287.
نیکخواه قمصری، نرگس و راوندی، فاطمه .(1393). تأملی بر رابطه فضای مجازی و هویت جنسیتی، مطالعه موردی کاربران اینترنت در شهر کاشان، مجله مطالعات رسانهای، 9(27)، 108- 120.
هلد، دیوید و مک گرو، آنتونی.(1388). نظریه جهانی شدن ،ترجمه مسعود کرباسیان. تهران: نشر چشمه. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2007)
Ahmadi, H., Hashemi, S., & Rouhani, A. (2010). Investigating the relationship between new communication devices and youth gender identity in shiraz. Journal of Women and Society, 1 (4), 32-60. [ Text in Persian]
Amber, Z. (2010). Investigating The Relationship Between Internet Use and Youth Cultural Identity, Master Thesis in Sociology, Al-Zahra University. [Text in Persian]
Arizi, F. S., Vahida, F., & Danesh, P. (2007). Satellite and gender identity of young girls, A case study of high school girls in district 5 of Tehran. Iranian Journal of Sociology, 7(2), 76-100. [Text in Persian]
Berger, A. A. (2018). Sexual Identity, Gender and the Millennials. In Cultural Perspectives on Millennials (pp. 113-118). Palgrave Macmillan, Cham.
Carlson, N. R., Buskist, W., Heth, C. D., & Schmaltz, R. (2009). Psychology: The science of behaviour, fourth Canadian edition with MyPsychLab. Pearson Education Canada.
Castro-Peraza, M. E., García-Acosta, J. M., Delgado, N., Perdomo-Hernández, A. M., Sosa-Alvarez, M. I., Llabrés-Solé, R., & Lorenzo-Rocha, N. D. (2019). Gender identity: the human right of depathologization. International journal of environmental research and public health, 16(6), 978.
Cinoglu, H., & Arikan, Y. (2012). Self, identity and identity formation: from the perspectives of three major theories. International Journal of Human Sciences, 9 (2), 1114-1131.
Coposescu, S (2011). Aspects of identity construction in the context of globalization. Bulletin of the Transylvania University of Brasov, 4(53), 19-24.
Dunn, R. G. (1998). Identity crises, a social critique of postmodernity, Minneapolis, London: U of Minnesota press.
Easthope, H. (2009). Fixed identities in a mobile world? The relationship between mobility, place, and identity. Identities: Global studies in culture and power, 16(1), 61-82.
Elmi, M., & Alizadeh, H. (2010). Social factors affecting the gender identity of female students of Tabriz Azad University. Women's Magazine and Family Studies, 1(3), 75-90. [Text in Persian]
Farahmand, M., Joharchian, N., & Hatefi Rad, L. (2015). Globalization of culture and rethinking of sexual interactions (A case study: Yazd youth). Strategic Public Policy Studies, 5(14), 1- 24. [Text in Persian]
Giddens, Anthony. (2000). The Third Way Is the Reconstruction of Social Democracy, Translated by Manouchehr Sabouri, Tehran: Shirazeh Publishing. (Original work published 1999). [Text in Persian]
Giddens, Anthony. (2000). Modernity and Self-identity: Self and Society in the Late Modern Age, Translated by Nasser Mofaghian, Tehran: Ney Publishing. (Original work published 1991). [Text in Persian]
Giddens, Anthony. (2007). Sociology, 3rd ed, Translated by Manouchehr Sabouri, Tehran: Ney Publishing. (Original work published 2003). [Text in Persian]
Giddens, Anthony. (1999). The Consequences of Modernity, Translated by Mohsen Thalasi, Tehran: Markaz Publishing. (Original work published 1990). [Text in Persian]
Giddens, Anthony. (2004). Beyond Left and Right: The Future of Radical Politics, Translated by Mohsen Thalasi, Tehran: Scientific Publications. (Original work published 1994). [Text in Persian]
Giddens, A. (1991). Modernity and Self-identity: Self and society in the late modern age. Stanford university press.
Gimlin, D. (2006). The absent body project: Cosmetic surgery as a response to bodily dys-appearance. Sociology, 40(4), 699-716.
Gol Mohammadi, Ahmad. (2003). Globalization, The Culture of Identity, Tehran: Ney Publishing. [Text in Persian]
Golomirg, Susan and Rice, Wush. (2000). Gender Development, translated by Mehrnaz Shahraei, Tehran: Ghoghnoos Publications. (Original work published 1994). [Text in Persian]
Gorgi, A. (2006). Internet and identity. National Studies Quarterly, 1(70), 7- 53. [Text in Persian]
Grimalda, G., Buchan, N., & Brewer, M. (2018). Social identity mediates the positive effect of globalization on individual cooperation: Results from international experiments. PloS one, 13(12), e0206819.
Held, David and McGrew, Anthony (2010). Globalization Theory: Approaches and Controversies, Translated by Massoud Karbasian, Tehran: cheshmeh Publishing. (Original work published 2007). [Text in Persian]
Hongladarom, S. (2002). The web of time and the dilemma of globalization. The Information Society, 18(4), 241-249.
Islam, S., & Hossain, I. (2015). Globalization, Gender and Labor Rights: Trends and Trajectories. In Social Justice in the Globalization of Production (pp. 37-52). Palgrave Macmillan, London.
Jenkins, Richard (2003), Social Identity, Translated by Touraj Yarahmadi, Tehran: Shirazeh Publishing. (Original work published 1996). [Text in Persian]
Jones, A. (2006). Dictionary of globalization. Polity.
Khajenoori, B. (2010). The relationship between ICT's and adolescents' delinquencies case study: Students in Abadeh county. Journal of Applied Sociology University of Isfahan, 39(3),113-134. [Text in Persian]
Khajeh Nouri, B., & Parnian, L. (2015). The study of cultural globalization and social identity case study: women in Kermanshah. Journal of Applied Sociology, 57 (1), 65-84. [Text in Persian]
Borgatta, E. F., & Montgomery, R. J. (2000). Encyclopedia of Sociology Vol. 1. Macmillan Reference USA, New York.
Mitter, S. (2004). Globalization, ICTs, and economic empowerment: A feminist critique. Gender, technology and Development, 8(1), 5-29.
Mokhtari, Maryam. (2010). Underlying theory of women's body image: Why do women undergo cosmetic surgery? Case study: Women undergoing cosmetic surgery in Shiraz, PhD Thesis in Sociology, Faculty of Management and Social Sciences, Shiraz University, Iran. [Text in Persian]
Moqaddas, A. A., Khajeh Nouri, B., Nikkhah Ghamsari, N., & Mansoorian Ravandi, F. (2006). Globalization and changing women's social identity. Journal of Social Studies in Women's Psychology, 7(3), 5-32. [Text in Persian]
Motamed Nejad, Kazem. (2006). Mass media, Tehran: Allameh Tabatabai Publications. [Text in Persian]
Nikkhah Ghamsari, N., & Mansoorian Ravandi, F. (2019). Tools of globalization and gender identity (Case study: Citizens aged 15 to 45 in Kashan). Quarterly Lifestyle Sociology, 3(9), 252-287. [Text in Persian]
Nikkhah Ghamsari, N., & Mansoorian Ravandi, F. (2015). A reflection on the relationship between cyberspace and gender identity, A case study of Internet users in Kashan. Journal of Media Studies, 9(27), 108-120. [Text in Persian]
Rabie, A., Abdullahi, A. S., & Shiravi Khozani, Y. (2015). A study on relationship between watching satellite television with teenage girl’s gender identity in Isfahan. Quarterly Journal of Social Studies in Women's Psychology,13(3), 28-99. [Text in Persian]
Ranjkesh, Javad. (2011). Globalization, Proceedings of the Second Conference on Islamic Economics and Development, Holy Mashhad, May, 1-17. [Text in Persian]
Robertson, Roland. (2007). Globalization: Social Theory and Global Culture, published in association with Theory, Culture & Society, Translated by Kamal Pooladi, Tehran: Third Edition. (Original work published 1992). [Text in Persian]
Robertson, Roland (2004). Globalization: Social Theory and Global Culture, published in association with Theory, Culture & Society, Translated by Kamal Pooladi, Tehran: Third Edition. (Original work published 1992). [Text in Persian]
Rosenau, J. N., Czempiel, E. O., & Smith, S. (Eds.). (1992). Governance without government: order and change in world politics (Vol. 20). Cambridge University Press.
Safiri, K. (2019). Women's social identity. Imam Khomeini Portal. [Text in Persian]
Sarukhani, B., & Rifat Jah, M. (2005). Sociological factors affecting the redefinition of women's social identity. Women's Research Journal, 2(1), 71-91. [Text in Persian]
Soroush, M., & Hosseini, M. (2014). Globalization, family-independent identity, and urban women's lifestyles. Quarterly Journal of Women and Society, 4(1), 53-76. [Text in Persian]
Statistical Center of Iran. (2016). Detailed results of the general population and housing census of the year 2015, Ilam province, Abdanan. Tehran: Statistics Center of Iran. [Text in Persian]
Iman, M. T., & Haeri, F. (2013). Socio-Cultural factors and girls' gender identity: A case study: High school girls of educational district 2 in the city of Shiraz. Quarterly Journal of Social Studies in Women's Psychology, 4(7), 7-40. [Text in Persian]
Talebi, Haniyeh (2017). A Study of the Globalization of Culture and Reflective Gender Identity of Study Women in Tehran, Master Thesis in Sociology, Al-Zahra University, Faculty of Social and Economic Sciences. [Text in Persian]
Webster, F. (2005). Informational Society Theories, Translated by N. Ghadimi, Tehran. ghasidesara publications. [Text in Persian].
West, D., & Heath, D (2011). Theoretical pathways to the future: Globalization, ICT and social work theory and practice. Journal of Social Work, 11(2), 209- 221.
Ye, L., Bose, M., & Pelton, L. E. (2018, June). How gender identity affects consumer behavior: Overview and future research: An abstract. In Academy of Marketing Science World Marketing Congress (pp. 417-418). Springer, Cham.
Zolfaghari, A., & Soltani, L. (2011). Investigating the relationship between lifestyle and ethnic identity of youth: A case study of Mahabad city. Iranian Journal of Sociology, 11(2), 24-50. [Text in Persian]