استوری، جان. (1385). مطالعات فرهنگی درباره فرهنگ عامه، ترجمه حسین پاینده.تهران: نشر آگه.
بنت، اندی.(1386). فرهنگ و زندگی روزمره، ترجمه لیلا جو افشانی و حسن چاوشیان. تهران: نشر اختران.
حبیب پور گتابی، کرم؛ نازک تبار،
حسین و فرج تبار، رضا.(1391). مقایسه مصرف فراغت در بین زنان شاغل و خانهدار در شهر ساری.
مطالعات راهبردی زنان،15(58)،163-190.
دارابی، علی و مختارپور، مهدی.(1395). بررسی رابطه علی توسعه فرهنگی و عوامل اجتماعی موثر بر مصرف کالاهای فرهنگی در میان جوانان (نمونه موردی: شهر تهران). نشریه مطالعات توسعه اجتماعی ایران،8(3)،87-102.
دیانی، حسن.(1397). مصرف فرهنگی در ایران انفعال یا ابداع. مجله الکترونیکی شبکه معالم.
سبکتکین ریزی، قربانعلی و نیک عهد، مهدی.(1395). بررسی رابطهی سرمایه اجتماعی با مصرف فرهنگی و مصرف گرایی در بین زنان (مورد مطالعه: زنان بالای 15 سال شهر ملایر). همایش بین المللی زنان و زندگی شهری،تهران.
https://civilica.com/doc/593939
صفری شالی، رضا (1392). بررسی گفتمان عدالت اجتماعی در دولتهای بعد از انقلاب اسلامی ایران. رساله دکتری، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده علوم اجتماعی،تهران،ایران.
غیاثوند ، احمد و قلی زاده ، بهنام .(1389). بررسی تأثیر سبک زندگی بر سبک مصرف کتاب و مجله.مطالعات فرهنگی وارتباطات،6(13)،37-54.
فاضلی، نعمت اله و طالبیان، حامد. (1391).مصرف فرهنگی اینترنت و شکل نگرفتن هویت مجازی: مردم نگاری دانشجویان سه دانشکده ارتباطات، عمران و معماری. مطالعات فرهنگ – ارتباطات،13(19)،55-90.
فاضلیان، دهکردی، مهری و محمدی، اصغر. (1395)تاثیر سوادرسانهای در بعد پردازش و تحلیل پیامهای رسانهها بر مصرفکالاهای فرهنگی: مورد مطالعه در زنان 15-39 شهر شهرکرد. نشریه زن و جامعه (جامعه شناسی زنان)،7(4)،51-90.
کاظمی، عباس .(1387). سه پارادایم در مطالعات فرهنگی. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
مراد ویسی ، روزگار. (1389). مصرف فرهنگی و جنسیت با تأکید بر مصرف فیلم ، کتاب و موسیقی مطالعه موردی: دانشآموزان دبیرستانی و دانشآموزانی که در مریوان تحصیل میکنند. پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه اصفهان.ایران
Bennett, Andy. (2016). Culture and Daily Life, Translated by Leila Joe Afshani and Hassan Chavoshian, Tehran: Akhtaran Publishing. [Text in Persian]
Caldwell, L. L., Patrick, M. E., Smith, E. A., Palen, L. A., & Wegner, L. (2010). Influencing adolescent leisure motivation: Intervention effects of health wise South Africa. Journal of Leisure Research, 42(2), 203-220.
Darabi, Ali., & Mokhtarpour, Mehdi. (2016). Investigating the causal relationship between cultural development and social factors affecting the consumption of cultural goods among young people (Case study: Tehran). Iranian Journal of Social Development Studies, 8(3). [Text in Persian]
Diani, Hassan. (2018). Cultural consumption in Iran Anfal or innovation. E-Journal of Teachers Network, Challenges of Cultural Consumption. [Text in Persian]
Fazeli, Nematullah., &Talibian, Hamed. (2014). Cultural consumption of the internet and the formation of virtual identity: Ethnography of students in the three faculties of communication, civil engineering and architecture. Culture Studies – Communication, 13(19), 55 -90. [Text in Persian]
Fazelian Dehkordi, Mehri., & Mohammadi, Asghar. (2016). The effect of media literacy on the processing and analysis of media messages for the consumption of cultural goods: A study in women 15-39 in Shahrekord. Journal of Women and Society, 7(4), 51-90. [Text in Persian]
Fung, A. (2002). Women's magazines: Construction of identities and cultural consumption in Hong Kong. Consumption, markets and culture, 5(4), 321-336.
Ghiasvand, Ahmad., & Gholizadeh, Behnam. (2010). The study of the effect of lifestyle on the consumption style of books and magazines. Culture-Communication Studies, 6(13), 37-54. [Text in Persian]
Habibpour Ghtabi, Akram., Nazak Tabar, Hossein., & Faraj Tabar, Reza. (2012). Comparison of leisure consumption between employed and housewives in Sari. Women’s Startegic Studies, 15(58), 163-190. [Text in Persian]
Katz-Gerro, T., & Sullivan, O. (2010). Voracious cultural consumption: The intertwining of gender and social status. Time & Society, 19(2), 193-219.
Kazemi, A. (2008). Three Paradigms in Cultural Studies. Tehran: University, Jihad Publications. [Text in Persian]
Lizardo, O. (2006). The puzzle of women's “highbrow” culture consumption: Integrating gender and work into Bourdieu's class theory of taste. Poetics, 34(1), 1-23.
Morad Veisi, R. (2010). Cultural consumption and gender with emphasis on consumption of movies, books and music case study: High school students and students studying in marivan. Master Thesis, University of Isfahan. [Text in Persian]
Sabokatkin Rizi, Ghorban Ali., & Nik Ahd, Mehdi. (2016). A study of the relationship between social capital and cultural consumption and consumerism among women (Case study: women over 15 years in Malayer). International Conference on Women and Urban Life. [Text in Persian]
Safari Shali, Reza. (2013). A Study of the Social Justice Discourse in the Post-Islamic Revolution of Iran. PhD Thesis, Allameh Tabatabai University, Faculty of Social Sciences. [Text in Persian]
Story, John. (2006). Cultural Studies on Popular Culture. Translated by Hossein Payendeh, Tehran. [Text in Persian].