ابوالحسن تنهایی، حسین و ارزبین، فرید .(1389). بررسی جامعه شناختی الگوی مصرف لوازم آرایشی در میان دانشجویان دانشگاه آزاد واحد آستارا، تالش (غرب گیلان). فصلنامه تخصصی جامعه شناسی، 5(2)، 25-41.
بودیار، ژان .(1390). جامعه مصرفی.ترجمه پیروز ایزدی، تهران: نشر ثالث.
بوردیو، پییر .(1391). تمایز.ترجمه حسن چاوشیان، تهران: نشر ثالث.
زمانزاده، حمید. (21خرداد،1390). پنج دهه عملکرد تولید و رشد اقتصادی در ایران. روزنامه دنیای اقتصاد، شماره ۲۳۸۰.
سج ویک،پیتر و ادکار،اندرو. (۱۳۸۷). مفاهیم بنیادی نظریه فرهنگی. ترجمه مهران مهاجر و محمد نبوی، تهران: آگه. ۲۴۳-۲۴۵.
شکوری، علی و غلامزاده نطنزی، امیر حسین. (1386). منش و سبک مصرف موسیقی: مطالعه موردی جوانان شهر تهران.
مجله جهانی رسانه،
5(2): 52-70.
فاضلی، محمد .(1384). جامعه شناسی مصرف موسیقی. فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 1(4): 27- 53.
فاضلی، نعمت الله .(۱۳۹۳). تاریخ فرهنگی ایران مدرن: گفتارهایی در زمینه تحولات گفتمانی ایران امروز از منظر مطالعات فرهنگی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
فدرستون، مایک.(1380). زندگی قهرمانی و زندگی روزمره.ترجمه هاله لاجوردی، فصلنامه ارغنون. 19، 159-186.
فلیک، اووه (1388). درآمدی بر تحقیق کیفی.ترجمه هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
گال، مردیت؛ بورگ، والتر و گال، جویس.(1384). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی (جلد دوم).ترجمه احمدرضا نصر و همکاران، تهران: سمت و انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
گیدنز، آنتونی .(۱۳۸۸). تجدد و تشخص: جامعه و هویت شخصی در عصر جدید(چاپ دوم). ترجمه ناصر موفقیان، تهران: نشر نی.
لوپز، خوزه و اسکات، جان .(1385). ساخت نظریه اجتماعی. ترجمه حسین قاضیان، تهران، نشر نی.
محمدپور، احمد. (1389). ضد روش: منطق و طرح در روششناسی کیفی (جلد1). تهران: جامعهشناسان.
مهدوی، محمد صادق و عباسی اسفجیر، علی اصغر .(1389). بررسی میزان تمایل به مدیریت بدن و کنترل اندام و عوامل مؤثر بر آن. مجله تخصصی جامعه شناسی، 1(1): 131- 144.
مورت، فرانک .(1393). خاص مردها؟ مردانگی، مد و فرهنگ عمومی. در رابرت باکاک و کنت تامپسون، درآمدی بر فهم جامعه مدرن 3 (اشکال اجتماعی و فرهنگی مدرنیته). ترجمه کاظم فیروزمند، (215-220). تهران: نشر آگه.
نیکزاد، مهرداد .(1382). تحلیل اجتماعی کنش های مصرفی. نامه پژوهش فرهنگی، 8(7)، 181-212.
وبلن، تورستین .(1386). نظریه طبقه تن آسا .ترجمه فرهنگ ارشاد، تهران: نشر نی.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۹۵). یافتههای پیمایش ملی ارزشهای و نگرشهای ایرانیان: موج سوم (۱۳۹۴). تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، دفتر طرحهای ملی با همکاری مرکز ملی رصد اجتماعی.
وزیری، هاجر ؛ بهروان، حسین و یوسفی، علی (1391). مصرف نمایشی پوشاک و عوامل مؤثر بر آن (مورد مطالعه: دانش آموزان دبیرستانی شاهرود نمونه). علوم اجتماعی، 20: 183-198.
Abolhasan Tanhayi, H. & Arzbin, F. (2010). Sociological study of consumption patterns of cosmetics among Students of Azad university-Astara branch. Sociology Quarterly, 5 (2): 25-41. (Text in Persian)
Al‐Mutawa,F.S.(2013).Consumer‐generated representations: Muslim women recreating western luxury fashion brand meaning through consumption. Psychology & Marketing, 30(3): 236-246.
Alserhan, B.A., et al. (2015). Expressing herself through brands: the Arab woman’s perspective. Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship, 17(1): 36-53.
Annual Consumption of Iran is more than China. (April 16, 2015). Irna. Retrived from http://www7.irna.ir/fa/News/81966981. (Text in Persian)
Becker, G. S. (1996). Accounting for tastes. Harvard University Press
Boden, S. (2003). Introduction: Consumerism, Romance and the Wedding Experience. In Consumerism, Romance and the Wedding Experience (pp. 1-22). Palgrave Macmillan, London.
Bourdieu, P. (1984). Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste, Richard Nice, Trans. Harvard University Press. (Text in Persian)
Budrillard, J. (1998). The Consumer Society: Myths and Structures. SAGE Publications. (Text in Persian)
Campbell, C. (1995). Conspicuous Confusion? A Critique of Veblen's Theory of Conspicuous Consumption. Sociological Theory, 13(1): 37-47.
Edgar,A.,Sedgwick,P.(2005).KEY CONCEPTS IN CULTURAL THEORY. Translated by M.Mohajer and M.Nabavi.london:ROUTLEDGE (Text in Persian).
Fazeli, M. (2005). Sociology of Music consumption. Iranian Association of cultural studies and communication, 1 (41): 27 – 53. (Text in Persian)
Fazeli, N. (2014). Cultural History of Modern Iran: essayes in modern Iran’s dicursive changes from the perspective of cultural studies. Tehran: Research Center fo Humanities and cultural studies. (Text in Persian).
Featherstone, M. (1992). The heroic life and everyday life. ArqanoonQuarterly Journal , 19: 159-182. (Text in Persian)
Flick, U. (2006). Introduction to Qualitative Reseasrch (3edition)Translated byH.jalili. Sage Publications. (Text in Persian)
Gall, M. D., et al. (1996). Educational research: An introduction (6th ed.) Translated by A.R.Nasr.,et al. England: Longman Publishing. (Text in Persian).
Giddens, A. (1991). Modernity and Self-identity: Self and Society in the Late Modern Age. Translated by N.Movaffaghiyan. Stanford University Press. (Text in Persian).
Hudders, L., et al. (2014). The rival wears Prada: Luxury consumption as a female competition strategy. Evolutionary Psychology, 12(3): 570-587.
Illouz,E.(1997). Consuming the romantic utopia: Love and the cultural contradictions of capitalism. California: University of California Press.
Kivinen, D., et al. (2011). A Social and Economic Theory of Consumption. K. Ilmonen, P. Sulkunen. & A. Warde(Eds). London:Palgrave Macmillan UK.
López, J. & Scott, J. (2000). Social structure. Open University Press. (Text in Persian).
Mahdavi, M. S. & Abbasi Esfajid, A. A. (2010). Exploration of tendency to body management and control over body and its antecedents. Sociology, 1 (1): 131-144. (Text in Persian)
Ministry of Culture and Islamic Guidance (2016). Findings of national survey of values and attitudes of Iranians: third wave (2015). Tehran: National Projects Office of Research center for Culture, Art and Communication, in cooperation with National social monitoring center. (Text in Persian)
Mohammadpour, A. (2010). Anti-Method: Rationale and Design in Qualitative Methodology, Tehran: Jameeshenasan. (Text in Persian)
Mort,F.(1992). Boy’s Own? Masculinity, Style and Popular Culture by Kenneth Thompson and Robert Bocock (Eds),The Social and Cultural Forms of Modernity: Understanding Modern Societies, Book III. Translated by K.Firoozmand., et al. Cambridge:Polity. (Text in Persian)
Negrin, L. (2008).In Appearance and identity. Appearance and Identity (pp. 9-32). New York :Palgrave Macmillan.
Nikzad, M. (2003). Social Analysis of consumption actions. Annals of Cultural research, 8 (7): 181-212. (Text in Persian)
Ryan, M.T. (2007). Consumption. In G. Ritzer (Ed.), The Blackwell Encyclopedia of Sociology (pp.701-705). Oxford: Blackwell Publishing.
Shakouri, A. and Gholamzadeh Natanzi, A. H. (2007). Habitus and Music consumption style: A case study of Tehran Young People. Global Media Journal, 10, 52-70. (Text in Persian)
Simmel, G. (1957 [1904]). Fashion. American journal of sociology,62(6): 541-558.
Statistical Center of Iran (2016).A Selection of Labor Force Survey Results Autumn 1395 (22 September 20 December 2016). Retrived from https://www.amar.org.ir/Portals/1/releases/LFS_Autumn_1395.pdf (Text in Persian)
Synthetic leather imports data of exporting countries in the decade (2014). Retrives from http://sanatekafsh.ir/post/6956. (Text in Persian)
Trigilia,C.(2002).
Economic sociology: state, market, and society in modern capitalism. New York City: John Wiley & Sons.
Vaziri, H., Behravan, H. and Yousefi, A. (2012). Conspicuous Cinsumption of Garment and its Antecedants (The case of highschool students of Sharood), Social Science, 20: 183-198. (Text in Persian)
Veblen, T. (1912). The Theory of the Leisure Class: An Economic Study of Institutions, B.W. Huebsch. (Text in Persian).
Wang,Y. and Griskevicius,V. (2013). Conspicuous consumption, relationships, and rivals: Women's luxury products as signals to other women. Journal of Consumer Research, 40(5): 834-854.
Warde,A.(2015).The Sociology of Consumption: Its Recent Development. Annual Review of Sociology ,41(1): 117-134.
Zamanzadeh, H. (2011). Five decades of production and economic development in Iran. Donyay-e- Eghtesad newspaper, No. 2380, 2011. (Text in Persian).
Zelizer, V.(2006). Culture and consumption. In N. J. Smelser & R. Swedberg (Eds.),The handbook of economic sociology (Second Edition,pp.331-354).Princeton university press.
Zhao, T., et al. (2017). Mating Goals Moderate Power’s Effect on Conspicuous Consumption Among Women. Evolutionary Psychology, 15(3), DOI: