باقریانفر، مصطفی؛ سیادت، علی و لهرابی، یعقوب.(1397). تبیین مؤلفههای هویت اجتماعی دانشجویان بر اساساستفاده از برنامههای پیام رسان موبایلی. فصلنامه جامعه شناسی کاربردی، 29:(4)، 79 -98.
برات دستجردی، نگین .(1393). بررسی نقش شبکههای سایبری بر هویت فرهنگی دانشجویان دانشگاه اصفهان. جامعهشناسی کاربردی، 25(2): 159 -170.
برگر، پیتر و همکاران. (1394). ذهن بیخانمان، نوسازی و آگاهی. ترجمه محمد ساوجی، تهران: نشر نی.
جوادی یگانه، محمد رضا و عزیزی، جلیل. (1387). هویت فرهنگی و اجتماعی در بین جوانان شهر شیراز با توجه به عامل رسانه. فصلنامه تحقیقات فرهنگی، 1(3): 183-214.
سفیری، خدیجه و کلانی، سمیه. (1395). چالشهای هویتی زندگی روزمره جوانان در بستر تفاوت و تضادهای نسلی. فصلنامه بررسی مسائل اجتماعی ایران، 7(1): 99-124.
صدیق سروستانی، رحمت اله و قادری، صلاح الدین.(1388). ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هویت دانشجویان بر مبنای مولفههای سنتی و مدرن.
فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، 35-65.
صلواتیان، سیاوش و دولتخواه، مهدی.(1396). تأثیر استفاده از شبکههای اجتماعی موبایلی بر هویت فرهنگی دانشجویان. رسانه و فرهنگ، 7(13): 49-66.
فلیک، اووه. (1392). درآمدی بر تحقیق کیفی. ترجمه هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
کریمی، جلیل؛ محمد پور، احمد و قادری، صلاح الدین. (1391). جامعه شناسی و مشکله هویت ایران (فراتحلیلی از مطالعات نظری و پژوهشی هویت). فصلنامه مطالعات ملی،13(1): 29- 58.
کلاهی، محمدرضا.(1390). دینداری و جهانی شدن. فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 7(24): 45- 94.
کوش ،دنی. (1389). مفهوم فرهنگ در علوم اجتماعی . ترجمه فریدون وحیدا ، تهران : سروش.
گیدنز، آنتونی.(1397). جامعه شناسی. ترجمه حسن چاوشیان، تهران: نشر نی.
معین، محمد .(1393). فرهنگ معین. تهران: انتشارات امیر کبیر.
Bagherianfar, M., Siadat, A. and Lohrabi, Y. (2018). An explanation of the social identity components of students on the basis of cellphone social networks. Journal of applied sociology, 29(4):79-98(Text in Persian).
Barat Dastjerdi, N. (2014). A study on the role of cyber networks on the cultural identity of Isfahan university students. Journal of Applied Sociology, 25(2): 159-170(Text in Persian).
Berger, P. L., Berger,B. and Kellner,H .(1973).The homeless mind: Modernization and consciousness. translated by M, Savoji, Tehran: Nay Publications (Text in Persian).
Daphne, J. (2007). Reconceptualizing Cultural Identity and its Role in Intercultural Business Communication. Journal of Business Communication,14(2): 199-235.
Denzin, N.K. and Lincoln, Y. S.(2011). The SAGE Handbook of Qualitative Research (Sage Handbooks) . Sage Publications.
Flick, Owe (2013). An Introduction to the Qualitative Research. Translated by H. Jalili, Tehran: Nay Publications (Text in Persian).
Giddens, A., (2018). Sociology. Translated by H.Chavoshian, Tehran: Nay (Text in Persian).
Heis, D. R. (1998). Conditions for Empathic Solidarity, in Patrick Doreian and Thomas Fararo, the Problem of Solidarity, Theories and models. Amesterdam: Gordon and Breach.
Holland, D. (1998). Identity and Agency in Cultural Worlds. Harvard University Press.
Javadi Yeganeh, M. R., Azizi, J.(2008). The socio-cultural identity of the young in Shiraz city with respect to the media factor. Journal of Cultural Researches of Iran, 1(3):183-214 (Text in Persian).
Karimi, J., Mohammadpour, A., Ghaderi, S. (2012).Sociology and the components of Iranian Identity (A meta-analysis of the theoretical and empirical studies on Identity. Journal of National Studies, 13(1):29-58 (Text in Persian).
Kolahi, m. R., (2011). Religiosity and Globalization. Journal of Cultural studies and communication, 7(3):65-94 (Text in Persian).
Kush, D.(2000). The concept of culture in the social sciences. translated by F. Vahida, Tehran: Soroush Publications (Text in Persian).
Lawers, S. (2008). Identity: Sociological Perspective. Cambridge: Polity Press.
Mathews, G. (2000). Global Culture/Individual Identity: Searching for home in the Cultural Supermarket. London: Routledge Press.
Moein, M. (2014). Moein Persian dictionary (Volume 4).Tehran: Amirkabir Publications (Text in Persian).
Nell, D. F. and Kroeze. J. (2008). Information Technology as an Agent of Post Modernism. University of Pretoria.
Safiri, Kh., Kalani, S.(2016). The identity challenges of the youth’s everyday life in the context of inter-generational differences and conflicts. Journal of Social Problems of Iran, 7(1): 99-124(Text in Persian).
Salavatian, S., Dowlatkhah, M. (2017). The impact of cellphone social networks on the cultural identity of students. Journal of Media and Culture, 7(1):49-66 (Text in Persian).
Sedigh Sarvestani, R., Ghaderi, S(2009). Sociocultural and political dimensions of students’ identity on the basis of traditional and modern components. Journal of Cultural Researches of Iran, 2(4):35-65(Text in Persian).
Strauss, A. and Corbin, J. (2014), Basics of qualitative research techniques and procedures for developing grounded theory (Fourth Edition).California:Sage Publications.